Monday, 30 April 2012

TPM SALAHKAN PENGANJUR, BERSIH 3.0 BERAKHIR DENGAN KEGANASAN, KEMUSNAHAN


BERSIH 3.0 : Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyalahkan penganjur demonstrasi yang diterajui oleh Datuk S. Ambiga dengan mengatakan pihak mereka perlu bertanggungjawab bagi kecederaan dan kerosakan harta benda yang berlaku pada perhimpunan BESIH 3.0 kelmarin. 

BERSHIT 3.0 : KESILAPAN STRATEGI PR




Mengikut perkiraan Anwar, BERSHIT 3.0 tidak seharusnya begini. Anwar dan ketua-ketua pembangkang yang lain sama sekali tindak menyangkakan yang demonstran akan bertindak terlalu ganas seperti yang dipaparkan di media. Keganasan itu matlamatnya, tapi tidaklah sampai TERLALU ganas hingga imej dan matlamat mereka dipersoalkan.


Keganasan itu memang dimahukan mereka, sebagai modal untuk dijaja. Tapi perlu nampak keganasan polis, bukannya peserta Bershit. Shit! Anwar, Nik Najis dan Tambiga pening kepala.

Belajar Demonstrasi Cara Orang Cina



Untuk sesiapa sahaja yang berminat berdemonstrasi lagi pada masa hadapan, sila ikut petua cara masyarakat Cina berdemonstrasi.

Tips ini penting terutama kepada bebudak Melayu yang akan join kalau ada lagi siri Bersih selepas ini. Orang Melayu selalu over sampai terbawak-bawak, so kenalah bagi panduan.

Harakah Pula Kantoi Menipu! Gambar di Super Imposed??


Orang kata kalau mahu tipu orang lain kene bijak. Bukan JejariKami menggalakkan penipuan tetapi hanya mahu menasihati orang-orang Melayu Islam munafik yang suka memfitnah dan gembar gemburkan cerita tak betul kepada khalayak ramai. Kalau dah terkantoi menipu tu macam mana? Dah lah akhbar anda tu memperjuangkan Islam. Buat malu saja!

Secara Rasionalnya – Bersih 3.0 Gagal

Gambar sebenar BERSIH 3.0 pada 28 April 2012

 
 Gambar yang di"edit" pembangkang menyatakan 100 ribu menyertai BERSIH 3.0 pada 28 April 2012. Kenyataan 100 ribu itu dari Malaysiakini.com

KUALA LUMPUR – Anggaran yang diletakkan sekretariat Bersih 3.0 sebelum ini ialah 500,000 orang akan tampil untuk menyertai demonstrasi berkenaan.

Namun, pihak pembangkang sendiri hari ini hanya mampu menyebut 35,000 orang sahaja. Dengan meluahkan harapan lebih ramai akan tampil pada saat-saat terakhir.

Kemudian timbul pula angka 75,000 dan beratus-ribu. Kalau beratus ribu sudah pasti Datarn Merdeka dapat ditakluk.

Mengikut sumber polis, hampir 25,000 sahaja peserta demonstrasi yang memenuhi sekitar kawasan Dataran Merdeka.

Ambil angka yang mana sekali pun, baik 35,000 mahupun 15,000 atau 75,000, maka semuanya mencerminkan kegagalan Bersih 3.0.

Menurut wartawan kami di lokasi, sehingga pukul 2 tadi, kawasan-kawasan sekitar Masjid India berhampiran Dataran Merdeka tidak ‘semeriah’ perhimpunan sebelum ini.

Bersih 3.0: Malaysiakini Tagih Gambar dan Video Keganasan Polis dari Orang Ramai?? Sudah Ketandusan Bukti Polis Brutal??


JejariKami sempat printscreen laman web MalaysiaKini yang terhegeh-hegeh meminta orang ramai yang ada gambar 'keganasan' polis untuk dimuat naik di laman web mereka. Aikk?? Mana pergi reporter-reporter MalaysiaKini yang pantang ade story hot tentang skandal-skandal kerajaan terus nak terjah? Bukan kah Bersih 3.0 ni medium terbaik mereka untuk menjatuhkan kerajaan??? Dah ketandusan bukti ke? Kesian juga bila takde story hot yang nak di-spin dan editor pula dah bising kene marah dengan tangan ghaib yakni boss besar MalaysiaKini. Kami nasihatkan kepada mereka yang berikan gambar pada portal ini untuk buat copyright dulu, yelah mana la tahu kalau gambar-gambar anda di-photoshop dulu sebelum dimuat naik?

Sunday, 29 April 2012

Kantoi: Malaysiakini Terpaksa Guna Wartawan Sendiri Untuk Belit!



**Malaysiakini sedang bersungguh-sungguh mencari wartawan yang cedera kononnya akibat perbuatan polis semasa Bersih 3.0 – untuk memastikan insiden peserta demonstrasi yang menterbalikan kereta polis dan memukul wartawan televisyen Al Hijrah sebagai tidak penting dan perlu dilupakan. 

SENARAI ANGGOTA POLIS YANG CEDERA AKIBAT KEGANASAN PERUSUH BERSIH 3.0



SEBELUM PESERTA PERHIMPUNAN MEREMPUH DAN MEMASUKI DATARAN MERDEKA, TERDAPAT BEBERAPA ORANG PEMIMPIN PEMBANGKANG DAN NGO, TELAH MEMBERI UCAPAN KEPADA PESERTA PERHIMPUNAN. DI MASJID NEGARA UCAPAN DI SAMPAIKAN OLEH DATUK SERI ANWAR IBRAHIM, MAT SABU, DAN LIM KIT SIANG. DI LRT MASJID JAMEK, DATUK SERI ANWAR IBRAHIM DAN DATO’ AMBIGA SREENEVASAN, DI JALAN TUN PERAK, UCAPAN DIBERIKAN OLEH AZMIN ALI, MANAKALA DI SOGO OLEH DR.HATTA RAMLI, MAHFUZ OMAR, DAN SALLEHUDDIN AYUB.

Bersih 3.0: Gambar Penyapu Pulang Setelah Selesai Upacara Gotong Royong


Sebelum pembaca setia kami lena diulit mimpi kita layan dulu gambar-gambar penyapu Bersih 3.0 yang pulang setelah selesai melaksanakan misi gotong royong memburukkan Malaysia dia mata dunia. Nak tanya sikit, Ambiga, Anwar, A Samad Said semua puas hati tak dengan kecederaan yang dialami oleh penyapu-penyapu dan pihak berkuasa? Pemimpin pembangkang boleh pulang ke hotel 5 star dan berehat macam raja tapi apa nasib penyapu yg dikeldaikan ni? 

Saturday, 28 April 2012

Bersih 3.0: Siapa Provok Siapa?

Lihat beberapa keping gambar di bawah ini dan nilaikan sendiri janji-janji penyapu-penyapu Bersih 3.0 yang kononnya hanya mahu duduk & bantah! Habis kereta polis dan peralatan awam menjadi mangsa kepada kerakusan penyapu-penyapu ini. Persoalannya, di manakah pihak penganjur Bersih 3.0 ini? Batang hidung pun tak nampak. Yang ada hanyalah Ambiga yang dipayungi Unit Amal PAS bagaikan bidadari dari syurga. Akhirnya, siapa yang rugi?



Peserta Cina Bersih 3.0 Angkat Penyapu: Masih Ingatkah Pada 13 Mei 1969?


Kata orang sekeping gambar boleh membawa seribu erti. Namun bagi JejariKami apabila terlihatkan gambar ini terus mengimbau kembali tragedi 13 Mei 1969 di mana orang-orang Cina (pendatang) membawa penyapu untuk menyapu orang Melayu bumiputera dari bumi mereka sendiri. Jadi, dengan adanya gambar ini, mungkinkah sejarah akan berulang lagi?? Anda fikirkanlah sedalam-dalamnya..





Sila klik untuk info berkenaan 13 Mei:  http://ms.wikipedia.org/wiki/Peristiwa_13_Mei

Peserta Perhimpunan BERSIH Disediakan Kemudahan Termasuk Wang


Bernama melaporkan bahawa pembangkang yang selama ini kononnya mahukan Malaysia yang bersih serba serbi bukanlah bersih dan telus sebenarnya. Ego pembangkang yang selama ini mendabik dada bahawa mereka tidak perlu atau pernah 'memberikan wang' untuk menarik kehadiran penyokong dalam satu-satu aktiviti atau perhimpunan yang dianjurkan, memakan diri hari ini.

Masa Depan Rakyat Malaysia di Bawah Pimpinan Pakatan Rakyat


Pakatan Rakyat umumnya diwakili oleh 3 komponen besar iaitu PKR, DAP dan PAS. Mereka ini lebih dikenali dengan gelaran Pakatan Haram kerana berbanding Barisan Nasional, mereka tidak ada sebarang logo yang menyatukan mereka. Pakatan Rakyat mempunyai 3 ideologi yang sungguh berbeza menjadikan pemerintahan yang kucar kacir sekiranya mereka memerintah Putrajaya. PKR merupakan parti dendam anak beranak yang diketuai oleh B.A.B.I (Brother Anwar bin Ibrahim) yang kemaruk sangat hendak jadi Perdana Menteri Malaysia sedari dahulu. Modus operandi B.A.B.I untuk berbuat demikian adalah dengan menggunakan elemen menagih simpati dari rakyat Malaysia dengan meng-'victimized' kan diri dan keluarga beliau. Selain itu, puak PKR ini juga suka melemparkan fitnah dan sentiasa mencari jalan untuk menyalahkan UMNO (seteru mereka) untuk menutupi setiap kebatilan mereka.

Apa Sudah Jadi Dengan Rakyat Malaysia??


Jika dahulu negara kita aman dan damai, dihujani pelancong saban tahun, dipuji dan disanjung tinggi di mata dunia, lihat sahajalah sekarang dengan taburan fitnah dari parti pembangkang, rakyat Malaysia diajar dan dikeldaikan untuk berdemo, semuanya demi memenuhi tuntutan dari si putar belit chameleon Anwar bin Ibrahim. JejariKami sungguh sedih dengan keadaan negara kita yang boleh ke ambang kehancuran pada bila-bila masa sahaja.

Laporan Media Antarabangsa Memuji Tindakan Pihak Berkuasa Malaysia dalam Bersih 3.0

Stesen Televisyen Al-Jazeera sedang melakukan siri liputan untuk demo Bersih 3.0 yang sedang berlangsung sekarang. Boleh disimpulkan di sini bahawa wartawan telah menyatakan bahawa walaupun beribu-beribu penyapu (penyokong) Bersih 3.0 didapati membanjiri Kuala Lumpur, namun tindakan polis dan FRU harus dipuji kerana mereka tidak langsung menggunakan kekerasan walaupun terpaksa berhadapan dengan provokasi oleh penyapu-penyapu keldai ini. Wartawan ini juga menyebut bahawa tuntutan Bersih 2.0 sebenarnya sudahpun dipenuhi oleh DS Najib namun sememangnya kantoi yang Bersih 3.0 ini hanyalah drama untuk membina momentum Anwar Ibrahim yang semakin lama semakin tidak relevan untuk memerintah Malaysia. 


BERSIH 3.0 : Saksikan Video Terkini Pasar Seni Ditutup.

Hampir berpuluh kedai dalam Pasar seni dan sekeliling ditutup kerana BERSIH 3.0. Peniaga-peniaga terpaksa tanggung kerugian yang banyak. Saksikan.

BERSIH 3.0 : BUKTI JELAS mereka adalah penyokong ISRAEL

Tel Aviv ialah bandar di Israel pada pesisiran dari Laut Mediterranean. Kenapa samakan Malaysia dengan Tel Aviv? Puak-puak PR ini nampaknya dah melibatkan negara luar. Dari awal lagi kerajaan dah bagitahu terang-terangan tentang sokongan mereka pada Israel. Tapi kenapa masih tak percaya? Tepuk dada tanya lah diri. Selain Tel Aviv mereka yang menyokong Bersih 3.0 ini juga bangga mahu jadikan Dataran Merdeka sebagai Tahrir Square di Mesir. Namun tidakkah penyapu-penyapu ini tahu bahawasanya Mesir sekarang ibarat padang jarak padang tekukur? Tidak lagi aman seperti dahulu kala? Walaupun majoriti yang memenangi pilihanraya baru-baru ini dari kumpulan Ikhwanul Muslimin yang kuat pengaruh Islamnya? Islam mengajar kita untuk mengamalkan kesederhanaan dalam semua segi, bukan untuk protes dan berdemo jika ada rasa tidak puas hati!

Inilah masa depan Malaysia di bawah pimpinan Pakatan Rakyat!

Inilah masa depan Malaysia di bawah pimpinan Pakatan Rakyat!

Inilah masa depan Malaysia di bawah pimpinan Pakatan Rakyat!

BERSIH 3.0 : Langsung Dari Kuala Lumpur

 
 Yang muslimah ni pun sanggup bersidai disini. Nampak juga muka-muka mahasewel.

 Kesian pakcik ni. Balik rehat dirumah lah pakcik. nanti pakcik kena pijak dengan orang kuning.

 Ini satu lagi gaya. Tak pasti lah awan nano atau allycats.

 Nampaknya kumpulan mahasewel ni nak occupy lagi dataran. Pemalas bayar hutang.


 Polis sekali lagi disalahkan. Sebab tak jaga rakyat. Polis dah buat sehabis baik nak jaga rakyat. Yang buat kacau sekarang adalah puak-puak PR lah. Ikut sangat telunjuk Ambiga. nampaknya makin tinggi lah kasta Ambiga.

 Pakcik ni dulu masa 901 datang tapi ber"wheelchair" Sekarang datang lagi. Tapi dah boleh jalan.
Memang pakcik ni pandai berlakon.
Jejarikami nak berkongsi dengan semua tentang apa yang berlaku sepanjang pagi ini dari sekeliling segitiga emas Kuala Lumpur. Nampaknya pelbagai gelagat boleh lihat. Yang dah tua, yang muda. Semua ni membuang masa. Lihatlah ada pakcik yang tak sihat, dan dah tak larat masih lagi nak datang. Kalau lah mereka ni kena pijak macam mana? 

Macam-macam style boleh tengok mereka ni. Nantikan lagi gambar terkini dari jejarikami.

Apa yang Ambiga Buat Tu ?

Bersih - Memberi Tanggapan Buruk Kepada Malaysia

Aktiviti Bersih yang bingit dilaungkan oleh pihak pembangkang telah mencalarkan imej &nama baik Malaysia yang telah dijaga dan dibelai oleh seluruh penduduk negara ini.


Hanya dengan kepentingan minoriti yang sudah jelas akan menguntungkan pihak pembangkag tidak akan memberi sevlbarang manfaat kepada rakyat Malaysia yang terdiri adalh dalam golongan majoriti yang mendiami negara ini.


Mereka lebih mementingkan diri sendiri yang juga dikenali sebagi 'selfish' berbanding kepentingan yang terdiri daripada golongan majoriti negara ini. Mereka sanggup memanipulasi pelajar-pelajar dan org lain hanya dengan bertujuan menjalankan agenda tersembunyi mereka itu.


Dengan berlakunya insiden Bersih ini sudah jelas kelihatan pihak pembangkang yang secara tidak memikirkan akibat daripada tindqkan ini mungkin akan menjejaskan kredibiliti Malaysia yang telah mencatat namanya secara globalisasi sebagai sebuah negara yang pesat membangun dan mempunyai pemerintahan yang adil saksama terhadap kesemua rakyatnya tanpa mengira faktor tua, muda, bangsa, jantina dan sebagainya.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Friday, 27 April 2012

Jangan bersekongkol dengan pejuang kezaliman


Umat Islam ditegah bersekongkol dengan mana-mana pihak yang terbukti melakukan kezaliman dan maksiat seperti pengamal, pejuang termasuk penyokong aktiviti lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Malah, seorang tokoh ulama muda meletakkan hukuman yang cukup keras dengan menyatakan adalah haram bagi umat Islam daripada terlibat di dalam sebarang majlis atau program diketuai seorang pejuang LGBT kerana seks songsang merupakan perbuatan jijik lagi hina di sisi Islam.

Sehubungan itu, Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahaya berkata, wajib setiap umat Islam mengelakkan diri daripada terjebak dengan perhimpunan Bersih 3.0 kerana pengerusinya Datuk S. Ambiga seorang penyokong tegar LGBT, selain menyokong aktiviti memurtadkan umat Islam.

‘‘Atas sebab itu saya amat hairan bagaimana Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mewajibkan semua ahli Pas terlibat dengan perhimpunan itu. Bukankah himpunan seperti ini mengundang syubhah?

‘‘Bukankah menurut Islam perkara-perkara syubhah wajar ditinggalkan. Tidakkah umat Islam sedar ketua perhimpunan ini iaitu Ambiga merupakan pejuang LGBT dan murtad,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Himpunan Bersih 3.0 Ancam Keselamatan Rakyat Malaysia


Rata-rata wargakota Ipoh membantah keras tindakan pihak pembangkang yang bakal menganjurkan Himpunan Bersih 3.0 di Dataran Merdeka, petang Sabtu ini.
Mereka sebulat suara meluahkan hasrat agar pihak penganjur membatalkan perhimpunan itu kerana ia bakal mengundang pelbagai masalah kepada ramai pihak terutamanya peserta yang menyertainya nanti.

Bersih 3.0 Dipolitikkan di Tanah Suci!!


Dengan begitu bangganya admin page Bersih di Facebook memaparkan gambar pelancaran Bersih 3.0 di Kota Madinah, Arab Saudi.

Perlukah politik dibawa ke Tanah Suci?

Lebih-lebih lagi untuk satu perjuangan yang diketuai oleh bukan Islam yang terbukti menyokong kumpulan pengamal seks songsang (LGBT). Silap hari admin page tu pun bukan Islam.

Tidak terfikirkah perkara seperti itu?

Memanglah A Samad Said Pengerusi Bersih 3.0, tapi semua tahu itu hanyalah pemimpin boneka. Semua benda dikawal S. Ambiga.

Semasa Perhimpunan Sejuta Umat yang berkaitan isu murtad tahun lalu, tidak pula ia diberikan penghormatan yang sama.

Mengapa?

Sumber: http://mynewshub.my/2012/04/26/tahniah-bawa-bersih-3-0-ke-tanah-suci/

SPR TIDAK BERI KERTAS UNDI JIKA ENGGAN JARI DICALIT DAKWAT


Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak akan mengeluarkan kertas undi kepada pengundi yang enggan jari mereka dicalitkan dengan dakwat kekal pada hari pengundian. Setiausaha SPR, Datuk Kamaruddin Mohamed Baria mengatakan ia selaras dengan peruntukan undang-undang apabila penggunaan dakwat kekal diwartakan 15 Februari lalu bagi membolehkan ia digunakan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

BERSIH 3.0 : Anwar Jual Malaysia !!

Persiapan hebat sedang dilakukan oleh pihak pembangkang untuk mengganas dan menghuru-harakan negara dalam ‘Demonstrasi Duduk Bantah’ BERSIH 3.0 atau lebih tepat dipanggil ‘Demonstrasi Berarak Ganas’ kerana mereka dikhabarkan akan berarak, berlari, mengganas dan mencabar pihak berkuasa dari beberapa penjuru KL sebelum duduk.

Antara persiapan penting puak-puak pengkhianat dan balaci CIA ini ialah memberi taklimat awal kepada wartawan-wartawan asing agar bersedia mengambil gambar mereka dalam keadaan paling teruk untuk menggambarkan penganiayaan polis terhadap mereka. Ini penting bagi mereka kerana dalam setiap demonstrasi yang dilakukan oleh pihak mereka sama ada atas nama BERSIH, PTPTN, 901, Reformasi, Himpunan Hijau atau apa saja sukar sekali mendapat gambar sehebat demonstrasi-demonstrasi di negara lain di mana polis betul-betul membantai dan membelasah para peserta. Ini kerana di Malaysia, polis tidak akan berkeras selagi tidak dalam keadaan terpaksa atau terdesak.

Bersih 2.0 telah membuktikan bagaimana pendemonstrasi dilayan dengan lembut di mana mereka yang ditangkap diberi makan dan ‘tempat berehat’ yang selesa siap dengan kemudahan untuk bersolat.

Malah, kerana tiada keganasan polislah maka salah seorang peserta demonstrasi BERSIH 2.0 terpaksa berlakon mati dengan kamera sedia merakam lalu disebarkan di internet sebagai usaha memburukkan kerajaan.

Khabarnya, kali ini, pemimpin-pemimpin BERSIH 3.0 akan memastikan keadaan menjadi benar-benar genting. Malah mereka bersedia mengorbankan peserta iaitu penyokong mereka sendiri dalam demonstrasi ini demi mencapai matlamat untuk menghuru-harakan negara kerana pilihanraya semakin hampir. Mereka mengharapkan momentum kemarahan rakyat akan terus meningkat selepas itu sehingga pilihanraya menjadi benar-benar panas.

Antara perancangan mereka ialah menyamar sebagai polis untuk membelasah peserta yang sudah tentunya tidak diberitahu tentang perancangan sebenarnya. Siapa yang bakal dikorbankan atau terkorban tidaklah diketahui.

Yang pastinya, mereka akan memastikan sudut terbaik bagi para wartawan asing untuk merakamkan setiap adegan ganas tersebut lalu menyebarkannya kepada dunia. Apabila ini berlaku, dunia akan mengutuk Malaysia dan membuka ruang bagi barat untuk masuk campur dalam urusan negara atas nama hak asasi manusia.

Ini adalah taktik biasa CIA di bawah pertubuhan NED yang menjadi dalang menjatuhkan kerajaan yang sah di seluruh dunia. Buku ‘Inside the Company: CIA Diary’ yang ditulis oleh bekas pegawai CIA Phil Agee menghuraikan modus operandi CIA dalam usaha meletakkan pemimpin boneka di negara-negara di mana Amerika ingin menguasai. Cara mereka tidak pernah berubah iaitu mewujudkan organisasi-organisasi untuk kononnya memantau pilihanraya negara-negara tersebut di mana di masa yang sama membangkitkan kecurigaan rakyat terhadap sistem pilihanraya dan kerajaan.

Seterusnya, mereka juga meletakkan ‘warna-warna’ tertentu seperti merah di Thailand, dan kuning di Mlayasia sebagai melambangkan sokongan atau tentangan terhadap kerajaan bagi mewujudkan ‘volume’. Ke semua usaha ini kemudiannya diarahkan kepada satu tujuan semata-mata iaitu demonstrasi jalanan yang membawa kepada huru-hara dan keganasan sehingga akhirnya kerajaan digulingkan.

Phil Agee mengakui mereka melakukan yang sama di Filipina melalui satu badan yang dipanggil National Association for Free Election (NAMFREL) (menyerupai BERSIH) dengan menggunapakai slogan kuasa rakyat (menyerupai Pakatan Rakyat). Mereka juga membuat banyak percubaan untuk mengambil alih Panama melalui Civic Crusade tetapi tidak begitu berjaya. Namun mereka berjaya di semua negara lain antaranya, Bulgaria yang mana juga menggunakan para pelajar universiti agar turun ke jalanan berdemonstrasi, dan Albania, Chile, Brazil serta banyak lagi.

Kita juga tahu bahawa mereka juga berada di belakang kejatuhan Mesir, Libya, Iraq, Tunisia dan lain-lain.

Kesemua ini tidak mungkin dapat dilakukan tanpa bantuan media. Dan tidak hairanlah BERSIH di Malaysia ini juga berusaha memastikan media asing memainkan peranan yang sama untuk membantu memusnahkan negara ini.

Kini terpulanglah kepada rakyat untuk menilai maklumat yang terbentang di hadapan mata. Rakyat boleh membantu kerajaan untuk mempertahankan kedaulatan negara dengan menjauhkan diri dari BERSIH. Kuasa rakyat itu benar, kerana itu gunakanlah kuasa minda kita untuk memilih yang terbaik untuk diri, bangsa, agama dan negara. Jangan sekali-kali terpengaruh dengan mainan politik musuh-musuh Islam.

Siapa Anwar nak ajak rakyat asing sertai BERSIH 3.0?  Jejarikami sedih dengan keadaan ini. Kenapa Anwar sanggup libatkan rakyat negara luar untuk membangkang kerajaan sekarang? Kenapa Anwar mengajak rakyat luar menghentam Malaysia? Tidak terfikir kah kita sekiranya Malaysia tergadai kepada rakyat asing? Kita nak Malaysia dijajah lagi ke? Tepuk dada tanya lah diri.

USAHA MEMBANTAH LGBT WAJAR DITERUSKAN


Pada Sabtu lalu, tujuh badan-badan bukan kerajaan (NGO) yang diketuai oleh Jaringan Melayu Malaysia (JMM) telah berhimpun beramai-ramai secara aman bagi membantah usaha pihak tertentu menghalalkan seks bebas dan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) di negara ini.

Himpunan yang berjaya menarik seramai 7,000 orang peserta itu berlangsung di padang Stadium Pusat Sukan Universiti Putra Malaysia (UPM) di Serdang dan dilihat berjaya menarik ramai pihak, khususnya golongan muda untuk menyertainya.

Bagaimanapun, himpunan tersebut telah mendapat kritikan dari pihak tertentu yang menganggap bahawa perjuangan menghapuskan golongan LGBT di negara ini adalah sesuatu yang tidak wajar dilakukan sama sekali.
Mereka akan mengadakan satu himpunan besar-besaran membalas bagi menyokong LGBT di depan pejabat Majlis Peguam pada 27 April ini, dengan tema “LGBT Bukan Penjenayah”. Persoalannya, siapa tuduh LGBT sebagai “penjenayah”?

Menurut pihak itu, golongan LGBT di negara ini juga membayar cukai dan menyayangi Malaysia sebagaimana pihak yang membantah kewujudan mereka di negara ini.

Malah penyokong LGBT itu mendakwa bahawa golongan songsang itu tidak sepatutnya dinafikan hak mereka untuk mengamalkan gaya hidup “eksklusif” mereka itu dan mereka juga tidak wajar dibenci oleh masyarakat Malaysia.

Saya ingin bertanya, apakah para pembaca semua setuju dengan hujah penyokong LGBT yang mahu budaya golongan LGBT itu dibiarkan dan ‘dihalalkan’ oleh kerajaan serta masyarakat negara ini?

Pada saya, pihak penyokong LGBT itu tersalah faham tentang apa yang dibantah oleh himpunan seramau 7,000 itu dan majoriti rakyat Malaysia yang bermoral di negara ini.

Sebenarnya, yang dibantah rakyat Malaysia ialah mengenai amalan songsang yang diamalkan itu dan bukannya 100% terhadap individu yang mengamalkannya. Dalam ertikata lain, sekiranya golongan yang mengamalkan LGBT itu meninggalkan tabiat buruk itu, maka tiada siapa yang akan bantah mereka!

Thursday, 26 April 2012

Nik Aziz Hanya 'Ulamak' Politik


Menteri Besar Kelantan paling lama dalam sejarah negeri tersebut, Datuk Nik Aziz Nik Mat sekali lagi menjemput kontroversi apabila secara terbuka mewajibkan ahli dan penyokong PAS menyertai perhimpunan Bersih 3.0 sekalipun diketahui umum demonstrasi tersebut turut membabitkan NGO pro LGBT & penyokong murtad.

Satu pendirian yang tampak jelas Nik Aziz lebih mengutamakan kepentingan politik kepartian berbanding soal akidah ummah bilamana kita bandingkan dengan pendirian PAS sebelum ini yang tidak mesra dengan gerakan anti murtad.

Akhir tahun lepas PAS pernah secara terbuka menolak misi menyelamatkan akidah ummah apabila tidak berani menyatakan pendirian terbuka menyokong NGO HIMPUN (gerakan anti murtad), sedangkan isu tersebut yang menjadi asas kewujudan HIMPUN berkaitrapat dengan persoalan akidah dan denyut nadi umat.

Memburukkan lagi keadaan, pemecatan pemimpin PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali juga berkisar pada perasaan tidak senang pemimpin PAS yang melihat kesungguhan Hasan Ali menyokong HIMPUN sebagai ancaman terhadap kesepakatan PAS dengan pakatan pembangkang seperti DAP dan PKR.

Khalid Samad Didakwa Mengajar Tanpa Tauliah


Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad hari ini dituduh di Mahkamah Rendah Syariah Klang kerana mengajar agama Islam tanpa tauliah di sebuah surau di Kapar, Klang, pada 16 Ogos tahun lalu.

Beliau bagaimanapun mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan tersebut.

Beliau dituduh mengikut Seksyen 119(1) Enakmen Pentadbiran Agama Islam Selangor, dan jika disabit kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM 3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Khalid dituduh mengajar tentang agama Islam tanpa tauliah di surau Taman Seri Sementa antara jam 10 malam hingga 11.30 malam.

Malaysian Government Dictatorial? Autocratic? Halts the Rakyat's Voice? Think Again!!


An excerpt from the papers today cited a case involving a Singapore opposition party leader denied from leaving the country to attend a forum overseas. Read the piece of news first below:

A Singapore opposition party leader on Wednesday denounced the government for rejecting his application to leave the country to address a human rights forum in Norway.

NIK AZIZ & EXCO DIDESAK LETAK JAWATAN


Isu Air di Kelantan tidak pernah selesai. Kerajaan Kelantan gagal menyediakan bekalan air bersih kepada rakyat walaupun setelah lebih 20 tahun berkuasa. Rakyat mula memberontak. Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Pengerusi Jawatankuasa Perumahan, Kerjaraya, Utiliti dan Alam Sekitar Negeri, Mej (B) Datuk Md Anizam Abd Rahman kini didesak supaya meletak jawatan kerana gagal menyelesaikan masalah bekalan air bersih yang dihadapi rakyat negeri ini. 

Lagi Berkenaan Debat KJ/Ambiga: Penganjur Majlis Tidak Benarkan Orang Melayu Masuk Dewan Debat???


Berita terhangat yang baru kami terima sebentar tadi berkenaan debat di antara Khairy Jamaluddin dan Datuk Ambiga semalam. Ada beberapa saksi yang tampil kepada JejariKami dan menyatakan bahawa penganjur majlis iaitu The Daily Mail telah bersikap biased kerana hanya membenarkan kebanyakan penyokong Bersih 3.0 dan rakyat yang berbangsa Cina dan India untuk masuk ke dalam dewan. Sudahnya, orang-orang Melayu dan penyokong KJ dibiarkan di luar dewan dan tidak dibenarkan masuk atas alasan yang tidak diketahui.

Ulasan Awal Debat KJ/Ambiga: Mengapa Ambiga Mengandaikan "Semua Rakyat Malaysia" Mahukan Electoran Reforms dan Menyokong Bersih 3.0??


JejariKami memang pelik sungguh dengan seorang wanita bernama Ambiga ni. Buat masa sekarang kita sememangnya tidak tahu siapa yang keldaikan siapa (Pakatan Rakyat vs NGO yang menganjurkan Bersih 3.0) tetapi setelah debat berkenaan "Electoral Reforms" yang berlangsung semalam memang sudah terbukti yang wanita ini hanya tahu bercakap melalui berpuluh-puluh keping kertas di rostrum nya dengan figura yang belum tentu betul kiraanya (tetapi telah disebarkan melalui flyers kepada rakyat!).

Nik Aziz: Bersih 3.0 Hukum Wajib! Aikk Himpunan Pertahan Akidah Pas Buat Bodoh Pula??





Pas dilihat tidak konsisten dalam laungannya yang kononnya memperjuangkan Islam dan memperjuangkan keadilan apabila bersikap terpilih dalam hal berkenaan. Mudir Pondok di Kelantan, Ustaz Zainal Abidin Awang berkata gesaaan parti itu termasuklah terbaru daripada Mursidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa menghadiri Bersih 3.0 adalah wajib menimbulkan pelbagai persoalan.

'Durian Runtuh' Cukup Untuk Peneroka Tunai Haji


Segala masalah yang mengganggu fikiran para peneroka apabila cadangan untuk menyenaraikan FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) diumumkan, kini boleh dikatakan selesai sepenuhnya.

Peneroka sebelum ini telah ‘diganggu’ oleh pembangkang yang menyebarkan berita-berita palsu dan berniat jahat bagi menggagalkan penyenaraian ini. Alasan mereka kononnya Felda tidak layak disenaraikan berdasarkan rekod kewangan syarikat tersebut, serta penyenaraian itu akan merugikan peneroka.

Kemuncak usaha jahat pembangkang ini ialah menggagalkan mesyuarat yang bertujuan mendapatkan pandangan peneroka serta memfailkan injunksi di mahkamah bagi menghalang anak syarikat Felda, Felda Plantation, memajakkan tanahnya seluas 360,000 kepada Felda Global Ventures Holdings (FGVH).

Wednesday, 25 April 2012

Mahasewel Dibayar Gaji Untuk Turun Berdemo


Dua mahasiswa institusi pengajian tinggi awam (IPTA) mendedahkan, sebuah parti politik telah menaja mahasiswa untuk mempelajari dan berlatih cara mengadakan demonstrasi jalanan yang dianjurkan pertubuhan di negara luar termasuk Indonesia.

Tujuan utama kumpulan itu adalah bagi menimbulkan kekacauan dan provokasi kepada pihak berkuasa seterusnya menarik perhatian media serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) asing.

BERSIH TAK NAK STADIUM NANTI NAMPAK TAK RAMAI


Bersih 3.0  tetapkan diadakan di Dataran Merdeka dan menolak tawaran DBKL supaya berhimpun dalam Stadium Merdeka. Ketika Bersih 2.0 dalam proses diadakan, Ambiga & pemimpin berkeras mahu berdemo dalam Stadium Merdeka walaupun kerajaan PKR Selangor telah bersedia menerima peserta Bersih 2.0 dengan menawarkan Stadium Shah Alam sebagai tempat berhimpun.

Kini sudah terbalik, bila DBKL membenarkan Stadium Merdeka dijadikan lokasi berhimpun Bersih 3.0 , Ambiga dan konco-konconya pula berkeras mahukan Dataran Merdeka. Inilah pembangkang, kalau dah dasar pembangkang memang semua benda nak bangkang. Otak letak kat lutut dan tahu nak bantah & bangkang je.

Alasannya mudah, pembankang takut kalau diadakan dalam Stadium Merdeka nanti nampak sedikit jumlah yand datang dan nampak ruang padang yang kosong lebih banyak daripada peserta yang hadir sebagaimana yang terjadi dalam Munajat Perdana Pas Shah Alam yang berlangsung di Stadium Malawati, Shah Alam tempohari.

Berbeza bila berdemo di atas jalan dan dataran, kehadiran 5,000 peserta boleh di war-warkan konon menjangkau 500,000 dengan menggunakan teknik rakaman foto close up. Itu tektik basi tapi seringkali digunapakai untuk cover kelemahan kecacatan program politik anjuran pembangkang dan NGO pro mereka.
Mengikut plan asal Bersih 3.0 mereka menjangkakan lebih 500,000 peserta akan memenuhi Dataran Merdeka dan jalan-jalan disekitarnya. Satu sasaran yang nyata amat melampaui logik akal kerana kapasiti Dataran Merdeka hanya sekitar 25,000 sahaja.

Untuk membolehkan 500,000 orang duduk dan berdiri dengan selesa memerlukan kawasan kosong seluas 170,000 meter persegi.

RONNIE HANTAR SAMSENG ROBOH TOKONG NELAYAN CINA

Pada awal bulan Mac, 2012, laman web media baru kerajaan negeri Media SelangorKu telah  membuat satu kenyataan palsu untuk memberi gambaran tentang nelayan Kampung Bagan Pasir Penambang, Kuala Selangor yang dikatakan menolak pampasan yang diberi untuk pembinaan jati dan rumah nelayan di atas tanah LKIM. Rupanya ianya adalah satu usaha Ronnie Liu, iaitu exco negeri untuk mengaburi mata awam kepada keadaan sebenar. Semalam lebih kurang pukul 4 petang, 70 orang samseng telah dihantar oleh pemaju kroni Ronnie yang telah dilantik oleh kerajaan negeri Selangor untuk merobohkan kuil tokong kepunyaan masyarakat Cina setempat. Kekecohan yang berlaku telah menyebabkan pasukan FRU terpaksa diturunkan untuk membantu mengawal keadaan.

Talent Road Map 2020 Launched To Aspire Young Malaysians


DS Najib in his foreword pertaining to the Talent Road Map 2020 mentioned that as a nation, we are well underway on our journey towards Vision 2020. We continue to chart good progress towards our dream, our plan and our destiny to emerge as a developed nation. The Government has in fact initiated a holistic transformation agenda, which will culminate in the National Transformation Policy 2011 - 2020.